Jualan Makanan Ringan Moden & Tradisional Dengan Pembelian Mudah Secara Online

Monday 11 April 2016

KRONOLOGI JUALAN PRODUK KEPADA PELANGGAN (APRIL) I


      Gambar di atas adalah barang-barang yang telah di tempah oleh 2 orang pelanggan yang berada di Ampang. Pembayaran adalah dengan cara barang dapat, baru bayar (cash on delivery) dan tiada pendahuluan deposit dikenakan. Barang-barang yang ditempah adalah seperti berikut:
  • 2 KG POPIA MINI SAMBAL (buatan sendiri)
  • 1 KG Kerepek Ubi Pedas Basah
  • 500 GRAM Kerepek Bawang (Merah)
  • 1.5 KG Kerepek Pisang Tanduk Masin (Bulat)
  • 1 KG Kerepek Keledek Ungu
      Bergerak seawal 8 pagi (Khamis,7 April 2016) dan selamat tiba seawal 9 pagi kepada pelanggan pertama dan 9.30 pagi kepada pelanggan berikutnya. Perjalanan menggunakan laluan Hulu Kelang agak sesak dengan lalu lintas. Dengan menggunakan motorsikal CT100,  perjalanan menjadi singkat dan sampai pada waktu yang dijanjikan.

      Jarak perjalanan dalam purata 30 KM untuk satu hala.Jumlah caj penghantaran hanya dikenakan sebanyak RM 1.80 sahaja. Cara pengiraan berdasarkan pada jumlah barang yang ditempah, jarak perjalanan dan penggunaan motor menjimatkan kos minyak.

      Dan jutaan terima kasih diucapkan kepada Pn Rahayu dan En Aziz kerana membeli produk saya. Diharapkan anda berpuas hati dengan produk saya dan akan terus membeli lagi di masa akan datang.

No comments:

Post a Comment